War Horse – Dovada ca pe Steven Spielberg il doare la pateu

In War Horse este vorba despre un baiat si un cal. Cei doi formeaza o legatura foarte puternica inca de la prima intalnire, dar idila este intrerupta de tatal tanarului care miroase inca de pe la inceputuri ca se petrece ceva necurat intre cei doi, iar pentru ca actiunea e situata in timpul primului razboi mondial si din motive pur financiare, calul ajunge pe campul de lupta. Baiatul, ramas fara jumatate, decide sa se inroleze in razboi ca sa-si gaseasca partenerul.

Trebuie sa va spun cum se termina?

Cam cat de stupid am scris eu aici cam asa mi se pare scenariul filmului. Da, War Horse doreste sa arate trauma razboiului asupra familiilor si si asupra animalelor, dar , serios acum, toata lumea stie ca in astfel de evenimente mor intotdeauna cei nevinovati, asa ca nu mai e cine stie ce surpriza.  Asa ca, dear Steven Spielberg, nu poti veni la mine cu un film despre razboi bazat pe viata unui cal in care nu este pic de sange (adica prea putin), nu sunt actori misto, efectele sunt ca-n filmele romanesti si nu-i nimic traumatizant ca sa-mi zguduie creierul. Pe bune ca ma simt insultata si-mi vine sa joc ruleta ruseasca cu scenaristii ale caror nume nici nu le pot pronunta.

Cum pot lua in serios un film care spune povestea unui tip ce se inroleaza in razboi ca sa-si caute calul? Adica, serios acum! Ce sa inteleg eu ca a fost in mintea pustiului: „Da-o dracului de tara. De ce m-as lupta pentru ea? Mie sa-mi dea calul inapoi!”

Singura chestie cu adevarat misto din film este un gascan care ti se ataseaza de fund si nu-ti da drumul pana nu iesi de pe proprietatea lui. Tare sau ce?

Inainte sa-mi dati cu rosii-n ochi, sa ma numiti o superficiala si sa-mi spuneti despre substraturile filmului, va spun eu sa va uitati la Band of Brothers, The Thin Red Line, Full Metal Jacket si exemplele pot continua. Astea sunt filme in care tensiunea te muteste pur si simplu. War Horse are doar imagini frumoase, soundtrack potrivit si actori ok. Dezamagitor pentru un film despre care s-a vorbit atat si care mai mult ca sigur va fi nominalizat la premiile Oscar.

Totusi, War Horse merge vazut intr-o duminica plictisitoare.

Exercitiu de imaginatie: daca in al doilea razboi mondial, rusii mi-ar fi mancat pisica, eu ce ar fi trebuit sa fac?

PS: Banuiesc ca nu trebuie sa explic titlul. Daca da, lasati un comment.

PPS: Pana si Johnny D. A adormit la film.

14 gânduri despre „War Horse – Dovada ca pe Steven Spielberg il doare la pateu

  1. n-am vazut filmul dar o sa ma uit totusi … intr-o buna zi , probabil cand vor lua pauza serialele 🙂
    am mai vazut un film de curand in care „actorul principal” era un cal si chiar mi-a placut „Secretariat” ii titlul filmului

    • Nu-i vorba ca nu-mi pasa de cal sau animale in general, ci ca ma scoate din sarite ideea de a merge in razboi pt cal.

      Pe mine chiar nu m-a impresionat cu nimic filmul asta. Il voi uita in cateva zile. Poate nu am invatat inca sa apreciez un film bun la adevarata valoare, dar sunt tare suprata pe Spielberg.
      Thanks pt link 🙂

  2. Fii serioasa! filmul pare interesant si o sa ma duc sa-l vad.
    Ce ai spus tu despre War Horse se poate spune despre alte multe filme bune.
    Dar banuiesc ca atunci cand nu ai ce face toata ziua..te apuci si scrii despre ce apuci si tu ca sa fie ceva acolo.

  3. Pingback: Blog Buster: War Horse – Dovada ca pe Steven Spielberg il doare la pateu | Magico Lifestyle | Portal de lifestyle Timisoara Banat Romania

  4. Nu stiu ce film ai vazut tu dar warhorse e un „Classic” extraordinar. Numai Spielberg putea sa faca un film cu un personaj principal fara dialog care totusi sa exprime atat de mult si sa fie si asa de reusit. Am plecat de la ideea ca va fi plictisitor sau pentru copii si am ramas cu adevarat uimit. War horse e clar unu din cele mai bune filme din 2011.

Lasă un răspuns

