Voluntariat in Africa

De 23 de ani de cand consum oxigenul aproape degeaba pe pamantul asta am avut ganduri sinucigase (dupa cum zic prietenii mei) in care am vrut ba sa ma inrolez in armata, ba la crucea rosie, ba sa ma implic in diverse actiuni de voluntariat. Ultima am si facut-o.

Apropo de dorinte, la inceputul facultatii imi doream foarte mult sa ma fac fotograf de razboi, dar cu timpul am realizat ca fotografia e chiar o arta, iar mie-mi lipseste talentul. Asa ca, in iarna lui 2011 m-a lovit o alta idee geniala. Dezamagita de nereusitele pe plan personal si profesional, am zis ca iau o pauza de la farmecul romanesc si o tai un an jumate in Africa. Problema e ca degeaba iti doresti sa fii voluntar pentru ca e nevoie de ceva mai mult decat vointa si putere. Aveam nevoie si de o suma consistenta care sa ma duca pe meleagurile vecine. Din lipsa de sponsori, am abandonat-o si pe asta, dar nu definitiv.

Voluntariatul din Africa presupune un stagiu de pregatire in Danemarca de 12 luni si 8 luni de munca propriu-zisa intr-o tara din Africa. Bineinteles, in Danemarca nu pierzi timpul degeaba asa cum faceai la scoala. Nu ti se permite sa chiulesti si trebuie sa muncesti pentru mancarea si conditiile care ti se ofera. Pe langa asta, ai diferite activitati prin care promovezi programul de voluntariat, strangi fonduri pentru copiii din Africa si tot ce tine de buna organizare a echipei cu care vei pleca peste mari si tari.

Asa ca, dragii mei, daca mai exista niste „sinucigasi” ca si mine si doresc mai multe informatii despre programul de care pomeneam mai sus, lasati un comment mai jos si promit sa va lamuresc.

Mai multe informatii gasiti si pe site-ul lor.

Pis!

PS: propunerea de primavara cu o halba de bere pe terasa ramane valabila 🙂

55 de gânduri despre „Voluntariat in Africa

  1. O fosta colega de-a mea de serviciu a fost in programul asta…. ce tare 🙂 poate ar trebui sa va pun in legatura … ma miram eu de ce a mers intai in Danemarca ca sa se duca in Africa dupa aia, dar m-ai lamurit tu mai bine (ca mi-a zis si ea, dar sunt batrana si uituca).

  2. @Crinuta, asa se numeste numele programului. Daca ma intrebi de ce, te pot pune in legatura cu cineva de acolo care sa-ti explice mai multe. NU de alta, dar eu nu vreau sa zic o prostie.

    @Ana, chiar te rog sa ma pui in legatura cu acea colega. Am si eu o fosta colega de facultate care e in Danemarca acum si chiar ii place. Eu chiar imi doresc tare de tot sa merg, doar ca nu am resursele financiare sa ajung in Danemarca. Deocamdata.

  3. Bravo! Felicitari. Citind articolul, parca ma apuca un fel de regret ca nu am luat si eu treaba asta in serios. Puteam sa fiu in Africa acum. Dar bun e si #farmeculromanesc, doar…are un farmec aparte :))

  4. Dupa ce am citit articolul, spun sincer ca mi-am dat ochii peste cap. Toata faza cu voluntariatul in africa este asa de „doamne plictisit sunt si nu mai stiu ce fac” – parerea mea. Bv ca vrei sa pleci, dar te intreb doua lucruri: 1. cat ai fost cel mai mult timp plecata de acasa 2.cata experienta ai in voluntariat?

    Nu de alta dar de la distanta suna foarte bine un an in danemarca si apoi vreo 8 luni in africa, dar oare esti pregatita psihic si fizic pentru mancare cu ratia si sa stai departe de tot ceea ce iti face placere aici acasa? Sau o sa te inverzesti toata cand ti se spun asa vreo 5-6 boli pe care le poti face doar stand in aer liber mancand seminte la soare?

    Toata bafta din partea mea, sa ne trimiti poze.

    • Alex, intrebarile tale ma fac sa nu te iau in serios. Nici o secunda nu m-am gandit ca merg in Africa sa stau la plaja pe langa o piscina. M-am documentat foarte serios in ceea ce presupune munca de acolo si bolile de care pomenesti, am vorbit cu oameni si o mai am si pe Dariana acolo care ma poate lamuri cu orice fel de intrebare.

      Daca sunt pregatita sau nu pt o experienta de genul voi afla doar daca plec. Ideea e ca ma pot adapta si plec cu toate gandurile bune.

      • Si cu toate…nu mi-ai raspuns la intrebari. Te-am intrebat de experienta ca de cele mai multe ori lumea se arunca inainte doar pentru ca e africa, e in afara tarii si e cool sa faci voluntariat, in unul dintre cele mai neospitaliere locuri de pe pamant.

        Inca astept raspusurile la intrebarile mele

        • nu e „cool”! e necesar! ce lucruri iti pot face placere intr-o tara care e cu susul in jos!? doar daca esti un ignorant si un egoist iti poate face placere sa traiesti aici. acum cateva zile doua femei vorbeau pe strada si intamplator, trecand pe langa ele, am auzit replica uneia dintre ele: „un om care e bun doar pentru sine, nu e bun de nimic!”.. foarte adevarat m-am gandit. asta merita sa fie filosofia noastra de viata…

  5. ceau, vrau sa stiu si eu cam la cat se ridica in totalitate costurile pt munca voluntara in africa? m-am tot gandit de ceva timp sa incerc si eu, si vreau si eu pe cineva care sa imi explice mai multe despre voluntariat. tenx.

    • se poate si fara. depinde acum si de care voluntariat vrei.
      1. Daca mergi la facultate si strigi ca vrei sa faci voluntariat pentru o organizatie stundeteasca, n-ai cum sa dai gres. Ong-urile din asta sunt cladite – din voluntari.
      2. Daca vrei tari straine cauta bine ca ai sa gasesti si fara bani. Din propria experienta iti spun. Am fost plecat de doua ori si a doua oara a fost cu noroc. Prima data am fost nevoit sa achit doar 30% din transport.

  6. sa inteleg ca prin acest program trebuie sa platesti?
    nu prea are logica, eu ma duc sa muncesc si trebuie sa platesc pentru asta?
    as vrea sa ma duc in africa sa-i ajut (we are all africans), dar nu am cum sa platesc.
    fapul ca renunt la 1-2 ani de munca platita e deja foarte mult pentru mine daramite sa mai platesc.
    daca stii ceva gratis anunta-ma

    P.S.
    vreau sa ma duc acolo sa muncesc si sa fac un loc mai bun nu sa stau la plaja

    • Bune Deea,ma numesc Andrei Vlad,am 23 de ani si imi doresc foarte multe sa fac voluntariat..mai ales in Africa..te rog spune’mi ce trebuie sa fac,ce pasi trebuie sa urmez ca sa pot face parte din aceasta organizatie,sa devin voluntar..ce costuri sunt etc etc.M’am tot interesat de anumite organizatii cum e DRH Norway si altele,care tot asa mai intai fac un stagiu de pregatire in Danemarca..si dupa in Africa..as vrea sa aflu mai multe direct de la tine,care ai fost si ai simtit pe propria’ti piele.iti multumesc foarte mult,adresa mea este raduq_2008@yahoo[punct]com

  7. Ceau te rog din suflet daca poti ajutama cum sa fac parte dintro la voluntariat.imi daresc enorm de mult ,dar nam mai incercat pana acuma acuma simt ca e momentu ajutatima

  8. Tot ai aia vreau sa mai intaleg de cat bani am nevoie sa ma pot inrola intrun proiect umanitar ca asta?E o suma mare?Ce alte lucruri mai ma nevoie obligatoriu.Doresc sa scriu multe despre mine da nu sunt intrbat si nu stiu ce sa zic.contactatima

  9. Ca sa vezi in ce lume de cacat traim, ca sa ajuti pe cei nevoiasi pt gratis, primind in schimb doar apa si mancare, iti trebuiesc studii, trebuie sa faci si sa dregi, sa platesti sa etc.
    suntem pe drumul cel „bun”…

  10. Buna Deea. As fi numit articolul „Africa-Sacrificiul pentru umanitate”… Un pas important in evolutia spirituala a oricarui om , care intelege ce implica renunttrea la propriul Ego. Trimite-mi si mie te rog detalii despre proiect pe email.

  11. plecati pe Luna … 400 de euro e o suma f mica, pe site se vorbeste de 1 an si nu a plecat nimeni. Un cersator face 400 euro intro saptamana ! … lejer !

  12. Buna tuturor.
    Ma numesc Andrei si sunt si eu extrem de interesat in a aplica si eu la un program de voluntariat in strainatate, de preferinta ar fi Africa însa având in vedere ideea de a face un bine celor care au nevoie nu cred ca a-si face nici un moft indiferent de locație. Nu pot sa zic ca in momentul de fata dispun de finanțele necesare pentru a aplica la programe unde trebuie sa platesc in avans 400 euro minim, întrebarea mea se adresează celor care au reușit sa groteasca programe de voluntariat gratuite, dacă cineva știe de un astfel de program te rog frumos sa ma contactezi si pe mine la adresa de email Nistoras@gmail.com
    Multumesc mult

  13. hei …. sunt foarte interesat de voluntariatul in Africa cum ai spus si tu lafel si eu am avut diverse ganduri „sinucigase ” ba sa plec in Legiunea straina ba sa fac curs de cameraman pentru a filma salbaticia etc. …. si m am blocat aici as vrea sa plec ca voluntar in Africa si m-ar interesa sa stiu prma si prima data cu ce sa incep pentru a pleca … si ce limba este necesara..multumesc anticipat si ma bucur foarte mult ca am dat de acest blog

  14. salut, as vrea sa fac parte din poiectul dat si sa devin voluntar daca este nevoie de fapt nr meu de telefon +37369811209 Victoria, daca aveti nevoie de voluntari sunt disponibila

Lasă un răspuns

