Curs de Jurnalism de Stiinta in Tirana pentru pasionati si cateva vorbe de duh

Nu trece zi de la bunul Aiurea fara sa nu vad pe Twitter macar o plangere care vizeaza profesionalismul unor jurnalisti. Mai trist este ca aceste plangeri vin, uneori, de la oameni care au uitat sa-si adune gunoiul din propria ograda.

Eu am terminat facultatea de Jurnalism si, de cele mai multe ori, nu se simte asta. Vina este a mea pentru ca cine prefera sa dea banii de carti pe deplasari la Dinamo si cine in sesiune statea pana pe la 1 noaptea sa urmareasca Barca – Real in loc sa citeasca vorbele de duh scrise de Mihai Coman? Si pentru ca nu am luat in serios facultatea atunci cand a trebuit, am tras tare dupa ca sa ajung la nivelul altora: am urmat cursuri, am cititi inzecit, am cerut sfaturi si mi-am torturat fostii profesorii cu tot felul de idei si proiecte fara rost.

Tot ceea ce vreau sa spun e ca poti sa-l faci gelos pe Eminescu cu rimele tale sau pe Creanga cu scriitura ta, daca nu pui osul la munca, ajungi sa fabrici stiri ca aici sau aici si sa vorbesti despre maiasii care nu au avut altceva mai bun de facut decat sa prezica sfarsitul lumii.

Acum sa fac si legatura cu titlul, pentru cei interesati sa-si aprofundeze cunostintele si nu numai, in Tirana are loc un curs destinat jurnalistilor de stiinta din Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Kosovo, Macedonia, R. Moldova, Muntenegru, Romania, Serbia, Slovenia si Unguraria.

Cursul de jurnalism de stiinta are o durata de cinci zile si se va desfasura la sfarsitul lunii aprilie – inceputul lunii mai. Limba in care se va lucra este engleza, iar scopul lui este acela de a creste calitatea articolelor de stiinta pe teme de mare interes (schimbari climatice, incalzire globala, revolutie tehnologica). Practic, se doreste o stopare a mizeriilorr care prezic sfarsitul lumii din luna-n luna.

La cursul de jurnalism de stiinta se pot inscrie jurnalisti care lucreaza pentru publicatii specializate sau care scriu despre stiinta in presa scrisa, online sau audiovizuala. Din Romania va pleca un singur participant, iar cheltuielile ii vor fi acoperite de organizatori.

Data limita pentru inscrieri este 19 martie, iar alte detalii gasiti aici.

Pe final, il las pe nenea George Carlin sa va vorbeasca despre toate cacaturile care-i preocupa pe preapanicatii nostri:

Lasă un răspuns

