Cinematografia romaneasca infloreste frumos cu Hot Shorts si Despre oameni si melci


Nu sunt o impatimita a filmelor romanesti. Mie-mi plac dramele, dar nu ale noastre pentru ca sunt pline de vulgaritati, scenarii subtirele sau nu sunt scoase in evidenta suficient de bine. Apoi, actorii, de cele mai multe ori, nu ma dau pe spate cu prestatiile lor fiind prea putin credibile. Cu toate astea, nu ratez nici un film romanesc. De ce? Pentru ca asa consider eu ca sustin cinematografia din tara noastra.

Ei bine, in ultima luna aceasta perspectiva mi-a fost schimbata de Hot Shorts si Despre oameni si melci.

Hot Shorts este un mix de trei scurtmetraje (In film la Nasu`, Bora Bora si Tatal meu e cel mai tare) imprevizibile, amuzante, usor de urmarit, captivante si numai bune de vizionat in cinematograf. Luate ca intreg, despre filmul Hot Shorts pot spune ca este peste Filantropica, parere personala impartasita de oamenii care m-au acompaniat la film. Asadar, e de urmarit daca aveti ocazia.

La fel, Despre oameni si melci a reusit sa ma surprinda cu un scenariu imprevizibil, cu niste actori deosebiti si a reusit sa-mi smulga hohote de ras. Asta nu prea mi se intampla atunci cand urmaresc productiile romanesti. Totusi, Tudor Giurgiu (regizor) reuseste sa abordeze un subiect sensibil si chiar amar daca e sa ma gandesc la cei care au prins perioada de dupa revolutie in depline facultati mintale si nu ca mine, jucandu-ma sotron sau sticluta cu otrava.

Despre oameni si melci are si gafele sale, iar cand spun asta ma refer strict la decorul din `92 care, bineinteles, este greu de reprodus in 2012 si in totalitate cand ai la dispozitie un buget de aproximativ 800 de mii de euro care trebuie sa-ti acopere toate costurile.

Apoi, trebuie sa mai pomenesc si de Monica Barladeanu care e absolut superba. Are o frumusete aparte, iar rolul interpretat de ea este, desigur, destul de savuros.  Singura gafa deranjabila, dar deja iertatasi: sa o invete cineva sa planga!

Va scriu despre Hot Shorts si recentul Despre oameni si melci  fara sa va ofer prea multe detalii care ar putea distruge placerea de a urmari, zic eu, cele mai bune doua filme romanesti din 2012. Va scriu despre ele pentru ca au reusit sa-mi imprime un zambet larg pe fata de fiecare data cand paraseam cinematograful si merita sa fie difuzate pe marele ecran mai mult de o saptamana (cazul Hot Shorts). Va scriu despre ele pentru ca cele doua filme sunt munca unor romani care, pentru placerea noastra, realizeaza cu eforturi monumentale niste productii demne de lauda.

Apropo, nu ezitati sa-mi lasati si parerea voastra vizavi de Hot Shorts si Despre oameni si melci. Le astept cu mare interes 🙂

11 gânduri despre „Cinematografia romaneasca infloreste frumos cu Hot Shorts si Despre oameni si melci

    • Si mie. De fiecare data cand incepea unul aveam impresia ca deja stiu cum se termina si dupa cateva minute ramaneam WOW! Pe bune? Am adorat culmile pe care a reusit sa ma duca Hot Shorts. E de vazut si revazut 😀

  1. Melcii lui Giurgiu nu mi-au plăcut, dar Hot Shorts trebuie văzut.

    Vreau să văd filme româneşti făcute pentru public, dar Despre oameni şi melci se străduieşte prea mult să fie aşa, Monica Bîrlădeanu este prea puţin întrebuinţată, iar povestea e forţată pentru a atinge nevoia de senzaţional a românilor.
    Pare mai degrabă filmul unui începător.

  2. băi, să ştii că n-am văzut chiar atât de multe filme. mai ales româneşti. :))

    şi, totuşi, rezultatele de la box office indică aproape 20000 de spectatori. deşi, e ceva în neregulă cu cifra asta

  3. Pingback: Va trimit la premiera de gala a filmului romanesc Minte-ma frumos | Deea`s blog

  4. Pingback: Va trimit la premiera de gala a filmului romanesc Minte-ma frumos | Andreea Ciobanu

  5. Ambele filme sunt extraordinare. Daca stie cineva unde as putea reviziona ” Hot shorts” sau daca exista un DVD, as dori sa intru in posesia acestuia, va rog sa imi spuneti. In HOT SHORTS, in scurt metrajul TATAL MEU E CEL MAI TARE, m-a impresionat foarte tare prestatia actorului Emilian Oprea, in rolul Grozavul. De asemenea, acest actor are si un rol mic in DESPRE OAMENI SI MELCI, el activand, de fapt la Teatrul Maria Filotti din Braila ( asta ca sa-i fac putina reclama, nu de alta, dar merita din plin).

    • Mihaela, Hot Shorts a fost o „grupare” doar pentru cinema. Scurtmetrajele pot fi vazute separat la diferite festivaluri. DIn cate stiu eu, nu sunt online si nici pe DVD.

      Eu mi-am mutat domeniul pe andreeaciobanu.info, asa ca te invit sa ma citesti acolo. Recent am fost la festivalul Dilema Veche din Alba Iulia si am facut comedia romaneasca Love Building – un adevarat succes.

Lasă un răspuns

